Recenzija knjiga: Oštrije nož, manje ti plačeš

Htjeli smo voljeti ovu knjigu, stvarno smo to učinili! Ali kad smo okrenuli posljednju stranicu i sjedili natrag u našu stolicu, našli smo se lijevo s nekim mješovitim reakcijama.

To je bio naslov koji nas je u početku privukao – uostalom, želimo više kreme za plakanje lukom. No, bio je taj intrigantni podnaslov tog memoara koji nas je dobio da bacimo knjigu s police: “Ljubav, smijeh, suze u najpoznatijoj školi za kuhanje na svijetu”. Prvih nekoliko stranica otkriva da je autorica Kathleen Flinn u svojoj srednjoj tridesetoj godini, samo je napustila / otpuštala se iz svog korporativnog posla i odlučila nastaviti svoj san iz djetinjstva kako bi diplomirao u Le Cordon Bleu u Parizu. Zar nismo svi imali ovakav san u nekom trenutku? (Ok, minus dobivanje otkazanog dijela!)

Pa zašto su mješovite reakcije? Nastavi čitati…

Otišli smo u ovu knjigu očekujući uvid u jednu od najuglednijih kulinarskim školama u svijetu i provokativno istraživanje o tome što znači započeti novu karijeru u trenutku kad se većina ljudi usađuje u njihovo. Možda s nekim dobrim pametom i pametnim promatranjima bačena u mješavinu. Umjesto toga, ono što imamo je bilo, pa, pepeo s morskom travom: divno slatko, ali u konačnici nezadovoljavajući.

Želimo da je Flinn udario bolju ravnotežu između njezinih priča o kulinarskoj školi i njezina odnosa s njezinim dečkom (konačno njezinim mužem). Vidimo da je ona pokušavala povezati dvojicu paralelno s njezinim borbama u Le Cordon Bleu s njezinim tjeskobama zbog njezinog novog odnosa, no često se osjećao napuštenim.

Flinn ima prave trenutke borbe, poput hrvanja s konkurentskom prirodom kulinarske škole i bave se ozbiljnom nesretnom situacijom njezinog muža tako brzo nakon braka. No, u konačnici, te priče i drugi osjećali su se poput naših srednjoškolskih dnevnika – površni i prilično kazališni.

Uživali smo u čitanju o napredovanju nastave i tehnika, ali osjećali smo da je Flinnova istinska preobrazba od znatiželjnog ljubavnika hrane do kuhara izgubljena u opisu dramske nastave i tračeva. Svi kuharski instruktori u početku su zastrašujući i žestoki, ali se krajem knjige otkrivaju kao ljubazni srca. Nije jasno zašto mnogi njezini razrednici pohađaju školu: scene studenata koji se okupljaju oko kuharskog prosvjednog stola kako bi snimili slike i suočili se s sirokim mesom s prigušnim gađenjem, čine Cordon Bleu više kao turističko odredište nego ugledni kulinarski institut.

Nismo se našli vrlo inspirirani recepcijama koje je Flinn uključio na kraju svakog poglavlja. Neki od njih dolaze iz njezinog tečaja u Le Cordon Bleu, a drugi su snimci njezinih jela u Parizu, ali niti jedan od recepata ne predstavlja ništa posebno zanimljivo ili originalno. Iako to nije uvijek samo ono što je novo i uzbudljivo, još uvijek osjećamo da su recepti poput francuske juhe od luka i goveđeg brašna u crvenom vinu učinili bolje negdje drugdje.

Ovo je savršeno čitanje za lijen poslijepodne na kauču. Svjetlo je i zabavno, a Flinnove avanture su nas zabavljale. Ali ako želite nešto s pravom supstancom koja će ostati s vama dugo nakon što zatvorite knjigu, možda je najbolje potražiti negdje drugdje.

• Kupiti Oštriji nož, manje ti je krik 16,47 dolara na Amazonu!

(Foto: Penguin Group, SAD)